Skip to content

Szlogen

Vonalkód és RFID megoldások

Nyitvatartás


Budapest H-CS: 8-16.30, P: 8-14
Szeged H-P: 8-16

Elérhetőség


Írjon nekünk:
info@vonalkodcentrum.hu

Telefon


Budapest : +36 1 433-2652
Szeged : +36 62 432-628

Vonalkód Centrum

Primary Navigation Menu

Menu
BezárMenü
  • Megoldások
    • Szolgáltatóipar – egészségügy
      • inVentory – tárgyi eszköz leltár
      • Mobil jegyértékesítés
      • RFID mosodai rendszer
    • Ipar – feldolgozóipar
      • Gyártási termeléskövetés
      • Termeléskövetés ISO 22000 alapokon
    • Kereskedelem
      • SFA – mobil értékesítés
      • Vonalkódos kereskedelmi rendszer
      • RFID áru nyomonkövetés – stock monitoring
    • Raktár – logisztika
      • InfoScan – vonalkódos raktár
      • WMS – raktárirányítás
    • Rendezvény menedzsment
      • eRegistrator – online jegyértékesítés
      • Rendezvény beléptetés
  • Termékek
    • Vonalkódolvasó
      • Kézi vezetékes
      • Vezeték nélküli
      • Memóriás
      • FIX - beépíthető
    • Címkenyomtatás
      • Címkenyomtató
      • Címketervező szoftver
      • Címke - etikett
      • Címkenyomtató festékszalag
    • RFID
      • RFID adatgyűjtő
      • RFID nyomtató
      • RFID olvasó
      • RFID tag
    • Mobil adatgyűjtő terminál
      • Ipari vonalkódos adatgyűjtő
      • Ipari mobiltelefon - ipari PDA
      • Ipari tablet - ipari laptop
      • Járműfedélzeti terminál
    • Kártyanyomtatás
      • Kártyanyomtató
      • Kártyatervező szoftver
      • Kártya és festékszalag
    • WLAN
    • Árellenőrző
    • Blokknyomtató
    • Vonalkód minősítő eszköz
  • Szolgáltatások
    • Bérnyomtatás
      • Címke nyomtatás
      • Kártya nyomtatás
    • Címkenyomtatás beruházás nélkül – OnSite Label Service program
    • Egyéb szolgáltatások
      • Eszköz bérbeadás
      • Finanszírozási lehetőségek
      • Leltározás, leltárfelvétel, kiértékelés
    • Egyedi alkalmazás fejlesztés
      • Címkenyomtató alkalmazás fejlesztése
      • Egyedi alkalmazások mobil eszközökre
      • RFID alkalmazás fejlesztése
      • Rendszerintegráció
    • WLAN szolgáltatások
      • Helyszíni rádiós mérés – site survey
      • WLAN hálózat építés
      • WLAN rendszergazdai oktatás
      • Egyéb WLAN szolgáltatások
    • Szerviz – üzemeltetés
      • Casio szerviz – üzemeltetés
      • Citizen szerviz – üzemeltetés
      • Datacard szerviz – üzemeltetés
      • Getac szerviz – üzemeltetés
      • Honeywell és Intermec szerviz – üzemeltetés
      • Nordic ID szerviz – üzemeltetés
      • Zebra szerviz – üzemeltetés
  • Tanácsadás
  • Tudástár
    • Esettanulmányok

      • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
      • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
      • Autó alkatrészek címkézése
      • Szövetbanki címkék nyomtatása
      • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

      Összes esettanulmány

    • Hasznos cikkek

      • RFID és az Ipar 4.0 – trendek az iparban és logisztikában
      • RFID a kereskedelemben – a webrooming jelenség
      • ERP rendszer bevezetése – vonalkód és RFID a gyakorlatban
      • Automatikus azonosítás – vonalkód vagy RFID?
      • RFID olvasás fém és folyadék környezetében

      Összes cikk

    • Hírek

      • Új 4G LTE képes ipari mobiltelefon a Casiotól
      • Androidos ZEBRA (Symbol) mobil eszközök hamarosan
      • Fontos figyelmeztetés!
      • Címkenyomtatás beruházás nélkül – új szolgáltatás a piacon
      • Nordic ID AR52 – új RFID területolvasó

      Összes hír

  • Rólunk
    • Cégbemutatás
    • Referenciáink
  • Kapcsolat
    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

RFID – visszatérő göngyöleg kezelés az FMCG szektorban

RFID – visszatérő göngyöleg kezelés az FMCG szektorban

Közelítő becslés szerint a vállalatok vesztesége a visszatérő göngyölegeken világszerte meghaladja a 9 milliárd dollár értéket minden évben. De hogyan lehet költséghatékonyan csökkenteni a veszteségeket az RFID alkalmazásával?

Visszatérő göngyöleg útja az ellátási láncban

RTI (Returnable Transport Items) magában foglalja az összes nem „egy utas” göngyöleget, melyet az FMCG (Fast Moving Consumer Goods) szektor nap, mint nap kezel. A visszatérő göngyölegek „elkallódásának” veszteségeit jól szemlélteti az az adat, mely szerint 4 milliárd fából készült raklap van használatban a világon, és 400 millió új raklap készül évente. Ezeknek csak mintegy 40% fedezi a megnövekedett szállítási igényeket, illetve a természetes elhasználódást.

Egy nagyobb kiskereskedelmi lánc önmagában 500.000 és 1.000.000 db közötti műanyag rekeszt, szállítóládát és raklapot kezel.

Tetemes veszteségek a göngyölegen – ki fizeti a számlát?

Az EU által finanszírozott Bridge projekt 2009-es adatai alapján a göngyöleg eltűnésből eredő veszteség az Európai Unió tagállamaiban prosperáló FMCG cégek esetében éves szinten a kezelt göngyöleg készlet 10%-a. Ez a megdöbbentő szám nem tartalmazza a törésből és egyéb sérülésből eredő veszteségeket!

Az Európai Unió tagállamaiban hozzávetőlegesen 6 milliárd RTI van forgalomban, az átlagos értékük 150€-nak adódik. 600 millió darabos éves veszteséggel kalkulálva a számla 90 milliárd euro – évente!

A göngyöleg készlet tulajdonosának rálátása az aktuális „tulajdonára” igencsak korlátozott, tekintve, hogy az ellátási láncban igen sok résztvevő kezeli a visszatérő göngyölegeket. Az FMCG gyártó, göngyöleg gyártó, disztribúciós központok, szállítási vállalatok, logisztikai szolgáltatók és a kiskereskedők mind a lánc részei, aktívan kezelik a göngyölegeket.

Ha az ellátási láncban az RTI átláthatósága növekszik, az minden szereplő számára előnyökkel jár.

  • gyorsabbá válik a göngyölegek forgási sebessége,
  • csökkenthető a göngyöleg készlet,
  • tetemesen csökkennek a veszteségek.

Hogyan tehető átláthatóbbá a visszatérő göngyöleg az ellátási láncban?

A válasz kézenfekvő, visszatérő göngyölegek útját az ellátási lánc minden szereplőjénél nyomon kell követni. Pofon egyszerűnek tűnik, de hagyományos adminisztratív módszerekkel aligha kivitelezhető. A 6 milliárd göngyöleg minimum tízszer megfordul minden szereplőnél. Ez nagyjából 300 milliárd adatsort jelentene évente – optimista becsléssel. Ráadásul a göngyölegek keveredése, azaz amikor nem a tulajdonos göngyölege tér vissza a rendeltetési helyére, további veszteségeket okoz. A pontos nyomon követéshez minden egyes tétel egyedi azonosítása szükséges.

Azonosítsuk egyesével a göngyölegeket – vonalkód vagy RFID?

A könnyebb érthetőség kedvéért vegyünk egy példát a valós életből!  Adott egy kamiont, amely paradicsomot szállít egy hipermarket disztribúciós központjába, raklapokon, műanyag rekeszekben.  A kamionon 33 raklap van, raklaponként 52 rekesszel.

A kamionok a ki és berakodáshoz úgynevezett „slot”-okat, időkapukat kapnak, így mindössze néhány percük van a ki és berakodásra.

Vonalkód

Mivel minden egyes rekeszt egyedileg kell azonosítani, a kamionon található 1716 rekesz vonalkódjának leolvasása egyesével 118 percig tart egy embernek. Nyilvánvalóan a kamion sofőrjének erre nincs lehetősége az időkapu adta keretek között. Ezt csak a disztribúciós központ munkatársai tehetnék meg. Vajon nekik lenne erre elég kapacitásuk?

A mai trendek szerint az áru a lehető legkevesebb időt tölti a disztribúciós központban, sokszor egy órán belül tovább is szállítják a kiskereskedelmi partnereknek. Ebben az esetben a vonalkód szóba sem jöhet!

RFID RTI menedzsment

Amennyiben a rekeszeken RFID azonosító található, ugyanennek az 1920 rekesznek a leolvasása maximum másfél percet vesz igénybe, gyakorlatilag emberi beavatkozás nélkül. A palettákat elegendő átmozgatni a rakodórámpánál elhelyezett RFID kapukon. A leolvasás és az adminisztráció automatikusan megtörténik.

RFID RTI menedzsment – hogyan valósítható meg a gyakorlatban?

Mivel „az idő a legkevesebb”, kézenfekvő, hogy az RFID a legjobb válasz a göngyölegek kezelésére. Az RFID technológia teljes egészében adott, vizsgáljuk meg, hogy hogyan ültethető át a gyakorlatba!

Miért érdemes RFID RTI menedzsmentet alkalmazni az FMCG ellátási láncban?

Amennyiben az ellátási lánc minden szereplője kihasználja az RFID azonosítást az áru (göngyöleg) beérkezésekor és távozásakor, egy közös adatbázisban minden időpillanatban monitorozható az aktuális állapot:

  • melyik szereplőnél milyen göngyöleg van éppen?
  • mikorra várható a göngyöleg visszaérkezése?
  • készlet optimalizálás: átlagosan 14,1% göngyöleg készlet csökkenés érhető el
  • mennyi göngyöleget kell pótolni a folyamatos termeléshez/ellátáshoz?

Milyen RFID eszközök és szoftverek szükségesek az egyes szereplőknél?

A beruházás tervezésekor érdemes figyelembe venni, hogy az RFID eszközök nem csupán a visszatérő göngyölegek menedzsmentjére, hanem azon túlmenően készlet tranzakciók adminisztrálására is alkalmasak. (áru bevét, kiadás, leltár, készletellenőrzés, nyomonkövetés, stb)

A példánál maradva egy zöldség/gyümölcs ellátási lánc szereplőinek beruházása

Ellátási lánc szereplő Hardver Szoftver
RTI tulajdonos   RFID tag minden göngyölegre

1-2 RFID mobil adatgyűjtő

RFID kapu (ha a volumen indokolja)

  Készletellenőrzés

Göngyöleg ki és bevét

Disztribúciós központ   2-20 RFID mobil adatgyűjtő

RFID kapu(k), ha a volumen indokolja

  Áru (göngyöleg) ki és bevét

Készletellenőrzés

Áruházak/kiskereskedők   1-2 RFID mobil adatgyűjtő   Áru (göngyöleg) ki és bevét

Készletellenőrzés

Termelő   1 RFID mobil adatgyűjtő, vagy   okostelefon 3G internet kapcsolattal, microUSB port és USB RFID olvasó   A göngyöleg regisztrálásához szükséges alkalmazás

RFID RTI menedzsment – megtérülés (ROI)

Ha „ökölszabályként” az éves 10% veszteséget vesszük alapul, a beruházás megtérülése könnyen kalkulálható a kezelt RTI göngyöleg készlet értékének figyelembevételével. Mivel ez minden vállalkozás esetében egyedi, esetenként kell megtérülési számításokat végezni. Általánosságban azonban elmondható, hogy a megtérülési idő igen rövid. 1-1,5 év megtérüléssel számolhatunk!

2017-07-18
Címkék RFID, RFID használata

Generic selectors
Csak pontos kifejezés
Keresés címekben
Keresés tartalmakban
Keresés bejegyzésekben
Keresés oldalakon
Keresés termékek között

Továbbiak...

Bemutatkozunk

1998 óta foglalkozunk raktári rendszerek, RFID rendszerek hardver és szoftver elemeinek forgalmazásával és a rendszer felállításához kapcsolódó szaktanácsadással.
Tovább

Tekintse meg termékeinket!

  • Árellenőrző (3)
  • Blokknyomtató (11)
  • Címkenyomtatás (78)
  • Kártyanyomtatás (11)
  • Kifutott termékek (72)
  • Mobil adatgyűjtő terminál (56)
  • RFID (18)
  • Vonalkód minősítő eszköz (3)
  • Vonalkódolvasó (67)
  • WLAN (2)

Címkefelhő írásainkból

adatgyűjtő címke címkenyomtató ipar 4.0 kártyanyomtató leltár mobil adatgyűjtő RFID RFID adatgyűjtés RFID használata RFID tag RFID technológia TCO termék nyomonkövetés vonalkód vonalkódolvasó WLAN

Vonalkód Centrum Kft.

Vonalkód és RFID rendszereket tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk 1998-óta. A piacon jelenlévő, világszerte meghatározó vonalkódolvasó, címkenyomtató, ipari PDA, vonalkódos adatgyűjtő, WLAN, RFID és kártyanyomtató gyártók termékeit nem csak forgalmazzuk, hanem szerviz szolgáltatással és mérnöki tanácsadással is támogatjuk.

Impresszum

Felhasználási feltételek

Adatvédelmi nyilatkozat

Cookie (süti) szabályzat

Hasznos cikkek

  • Automatikus azonosítás – vonalkód vagy RFID?
  • Adatgyűjtő, vonalkódolvasó – mit jelent az IP védettség?
  • RFID fejlődése – múlt és jelen
  • Speciális címke, etikett – mire használjuk?
  • Vonalkódos és RFID leltár – gyors, pontos, egyszerű

Esettanulmányok

  • Szövetbanki címkék nyomtatása
  • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
  • Autó alkatrészek címkézése
  • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
  • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

Elérhetőségeink

Budapesti bemutató terem és szerviz

1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 43-51.
Telefon: +36 1 433-2652, +36 1 433-2653
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Csütörtök: 8-16.30
Péntek: 8-14

Szegedi bemutató terem és szerviz

6724 Szeged, Pulz utca 46.
Telefon: +36 62 432-628, +36 62 425-236
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Péntek: 8-16

© vonalkodcentrum.hu 2021 Készítette: sikermarketing.hu a Dispatch sablon felhasználásával.

X
Ez az oldal sütiket használ További információk