Skip to content

Szlogen

Vonalkód és RFID megoldások

Nyitvatartás


Budapest H-CS: 8-16.30, P: 8-14
Szeged H-P: 8-16

Elérhetőség


Írjon nekünk:
info@vonalkodcentrum.hu

Telefon


Budapest : +36 1 433-2652
Szeged : +36 62 432-628

Vonalkód Centrum

Primary Navigation Menu

Menu
BezárMenü
  • Megoldások
    • Szolgáltatóipar – egészségügy
      • inVentory – tárgyi eszköz leltár
      • Mobil jegyértékesítés
      • RFID mosodai rendszer
    • Ipar – feldolgozóipar
      • Gyártási termeléskövetés
      • Termeléskövetés ISO 22000 alapokon
    • Kereskedelem
      • SFA – mobil értékesítés
      • Vonalkódos kereskedelmi rendszer
      • RFID áru nyomonkövetés – stock monitoring
    • Raktár – logisztika
      • InfoScan – vonalkódos raktár
      • WMS – raktárirányítás
    • Rendezvény menedzsment
      • eRegistrator – online jegyértékesítés
      • Rendezvény beléptetés
  • Termékek
    • Vonalkódolvasó
      • Kézi vezetékes
      • Vezeték nélküli
      • Memóriás
      • FIX - beépíthető
    • Címkenyomtatás
      • Címkenyomtató
      • Címketervező szoftver
      • Címke - etikett
      • Címkenyomtató festékszalag
    • RFID
      • RFID adatgyűjtő
      • RFID nyomtató
      • RFID olvasó
      • RFID tag
    • Mobil adatgyűjtő terminál
      • Ipari vonalkódos adatgyűjtő
      • Ipari mobiltelefon - ipari PDA
      • Ipari tablet - ipari laptop
      • Járműfedélzeti terminál
    • Kártyanyomtatás
      • Kártyanyomtató
      • Kártyatervező szoftver
      • Kártya és festékszalag
    • WLAN
    • Árellenőrző
    • Blokknyomtató
    • Vonalkód minősítő eszköz
  • Szolgáltatások
    • Bérnyomtatás
      • Címke nyomtatás
      • Kártya nyomtatás
    • Címkenyomtatás beruházás nélkül – OnSite Label Service program
    • Egyéb szolgáltatások
      • Eszköz bérbeadás
      • Finanszírozási lehetőségek
      • Leltározás, leltárfelvétel, kiértékelés
    • Egyedi alkalmazás fejlesztés
      • Címkenyomtató alkalmazás fejlesztése
      • Egyedi alkalmazások mobil eszközökre
      • RFID alkalmazás fejlesztése
      • Rendszerintegráció
    • WLAN szolgáltatások
      • Helyszíni rádiós mérés – site survey
      • WLAN hálózat építés
      • WLAN rendszergazdai oktatás
      • Egyéb WLAN szolgáltatások
    • Szerviz – üzemeltetés
      • Casio szerviz – üzemeltetés
      • Citizen szerviz – üzemeltetés
      • Datacard szerviz – üzemeltetés
      • Getac szerviz – üzemeltetés
      • Honeywell és Intermec szerviz – üzemeltetés
      • Nordic ID szerviz – üzemeltetés
      • Zebra szerviz – üzemeltetés
  • Tanácsadás
  • Tudástár
    • Esettanulmányok

      • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
      • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
      • Autó alkatrészek címkézése
      • Szövetbanki címkék nyomtatása
      • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

      Összes esettanulmány

    • Hasznos cikkek

      • RFID és az Ipar 4.0 – trendek az iparban és logisztikában
      • RFID a kereskedelemben – a webrooming jelenség
      • ERP rendszer bevezetése – vonalkód és RFID a gyakorlatban
      • Automatikus azonosítás – vonalkód vagy RFID?
      • RFID olvasás fém és folyadék környezetében

      Összes cikk

    • Hírek

      • Új 4G LTE képes ipari mobiltelefon a Casiotól
      • Androidos ZEBRA (Symbol) mobil eszközök hamarosan
      • Fontos figyelmeztetés!
      • Címkenyomtatás beruházás nélkül – új szolgáltatás a piacon
      • Nordic ID AR52 – új RFID területolvasó

      Összes hír

  • Rólunk
    • Cégbemutatás
    • Referenciáink
  • Kapcsolat
    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

Raktárirányítás – kinek van rá szüksége?

Raktárirányítás – kinek van rá szüksége?

Főként a kkv szektor területén működő vállalkozásokat állítja dilemma elé, hogy bevezessenek-e raktárirányítási rendszert a raktár működésének optimalizálásához? A cikk sorozat második része ennek eldöntéséhez nyújt segítséget.

Ki irányítja az Ön raktárát?

A kkv szektor cégei olykor észrevétlenül és gyorsan érnek el egy olyan fejlődési szakaszba, amikor az egész cégstruktúrát át kell hangolni, hogy ez ne legyen gátja a saját fejlődésüknek. Nincs ez másképpen a raktár területén sem. A növekvő áruforgalom és vevőszám kiszolgálására átalakítás nélkül egy ponton túl már képtelen az addigi logisztikai gyakorlat. A megnövekedett feladatok megfelelő irányítás nélkül lassan széttépik a raktár rendjét, egyre több lesz a téves kiszállítás, készlethiány – ezzel végső soron az elégedetlen vásárló. A legköltségesebb hiba egy cég életében pedig az elégedetlen kuncsaft! (Amennyiben nem olvasta a cikk első részét, érdemes itt kezdeni!)

Hiába a remek marketing és a profi értékesítő csapat, ha raktár a saját korlátai miatt képtelen lépést tartani a megnövekedett forgalommal.

Raktárirányítás – milyen irányokba fejleszthetünk?

A WMS (az angol Warehouse Management System kifejezés rövidítéséből) rendszerek feladata, hogy nyilvántartsa a készleteket és koordinálja az áru fizikai mozgatását, lehetőleg a raktári személyzet munkájának irányításával.

Akár hagyományos papír alapon, akár informatikai segédlettel dolgozunk a raktárban, két fő fajtája létezhet a raktárirányításnak. Az aktív és a passzív raktárirányítás, bár saját értelmezésünk szerint a passzív módszert nem nevezhetjük szó szoros értelemben valódi irányításnak.

Passzív raktárirányítás

Az áru fizikai mozgatása (betárolás, komissió, stb.) papír alapon vagy mobil informatikai eszközök segítségével történhet. Passzívnak nevezzük annak okán, hogy csak az adminisztrálás elvégzésére alkalmas. Az egyes tranzakciók (árumozgatás) megtörténtét utólagosan rögzítjük, nem irányítja a személyzet munkáját. A raktári személyzet azt rögzíti, hogy mit, milyen mennyiségben, honnan szedett ki vagy tárolt be.

Aktív raktárirányítás

Alapvető működésének célja, hogy a cikk, tárhely, mennyiség adatok alapján meghatározza, hogy a raktári személyzet melyik cikkeket, milyen mennyiségben, melyik tárhelyről és milyen sorrendben szedjen ki vagy éppen tároljon be. Ezzel képes a személyzet munkájának irányítására, figyelembe vehet specifikus elvárásokat (vevői vagy termelési), mint például

  • a FIFO elv következetes betartása (a régebbi terméket szedjük ki először),
  • szavatossági idővel szembeni vevő specifikus elvárások,
  • sarzskezelés, stb.

Raktárirányítási rendszerek képességei

Üzleti logikában, paraméterezhetőségben és skálázhatóságban ma sokféle WMS rendszer megtalálható a piacon. Bármelyik mellett döntünk végül, az alábbi képességek maradéktalan meglétéhez feltétlenül ragaszkodjunk:

  • A vállalat szempontjai szerint meghatározható módon képes irányítani a raktári árumozgató személyzet munkáját (paraméterezhető).
  • Rugalmas tárhely kezelést képes biztosítani.
  • WLAN (vezeték nélküli) hálózaton keresztül integráltan képes kezelni vonalkódos vagy RFID mobil adatgyűjtőket (az adatokat és utasításokat a tényleges árumozgatás időpontjában és helyén szolgáltatja/rögzíti).
  • ERP (vállalatirányítási rendszer) része, vagy azzal, illetve más külső rendszerekkel képes transzparens módon adatot cserélni.
  • Skálázható, testre szabható.

Raktárirányítási rendszer – milyen előnyöket várhatunk?

Ott rögzítsünk adatokat, ahol azok keletkeznek

Az talán vita nélkül kijelenthető, hogy egy automatikus azonosításon alapuló WMS rendszer bevezetése valódi előnyökkel jár. Azonban milyen előnyökkel érdemes számolni, amikor egy ilyen nagyságrendű beruházás előtt állunk? Vannak minden raktár számára tapasztalható előnyök és „raktár specifikus” előnyök.

  • Pontos és valós idejű készletnyilvántartás
  • Gyorsabb és pontosabb adminisztráció (nem kell papírról rögzíteni az adatokat)
  • Gyorsabb készletforgás
  • Hatékonyabb raktári árumozgatás – csökkenő munkabérköltségek
  • Nagyobb vevőelégedettség
  • Nagyobb raktári kapacitás (raktár specifikus előny, cikkféleségek számától és forgalomtól függ)
  • Alacsonyabb készletszint (raktár specifikus előny, cikkféleségek számától és forgalomtól függ)

Raktárirányítási rendszer – kinek van rá szüksége?

Önnek akkor érdemes WMS rendszer bevezetésén gondolkodnia, ha az alábbiak közül egy, vagy több ponton is a vállalatára ismer.

  • Mindent egy adott munkatárs tud a raktárról ( pl. X.Y. tudja, hogy az adott cikk hol szokott lenni a raktárban. Hogyan fog működni a raktár, ha vele történik valami?)
  • A raktár papíron adja le a bevett és kiadott termékek listáját, melyet valaki „az irodán felvisz a számítógépre”. Kétszeres hibázási lehetőség az adatfelvitelben, több napos késés a rögzítésben!
  • Az értékesítők „berohangálnak a raktárba” megnézni, hogy milyen termékre tudnak rendelést felvenni (előzőből adódik, az értékesítő csak azt látja, hogy pár napja mi volt a készlet).
  • Vannak téves kiszállítások (hibás azonosítás miatt nem azt kapta a vevő, amit rendelt).
  • Késések vannak a kiszállításban.
  • Sokszor előfordul, hogy „beragadnak” termékek, esetleg lejár a szavatossági idejük, mire megtalálják.
  • A beszerzés gyakran „rárendel” a készletre, holott „elvileg még kellene lennie a raktárban belőle”.
  • Úgy tűnik, hogy nagyobb raktárba kell költözni, vagy építeni kell új raktárat. A raktári személyzet folyton helyhiányra panaszkodik.
  • Úgy tűnik, hogy bővíteni kell a raktári árumozgató személyzet létszámát, mert folyton kapacitáshiányra panaszkodnak (hatékonyabb irányított munkavégzés esetén kevesebb dolgozó is elegendő lehet).

Ha fentiek bármelyike, vagy akár több is előfordul a vállalat raktárában, akkor érdemes komolyan fontolóra venni a WMS rendszer bevezetését.

A raktárirányítás feladatait a legtöbb vállalatirányítási rendszer képtelen kielégítő módon kezelni. AZ ERP rendszerek legtöbb esetben az árukészletet pénzügyi-számviteli szempontból kezelik, nem az áru és árumozgatás fizikai kezelésére vannak felkészítve.

WMS rendszer bevezetése – mennyi idő alatt térül meg?

A megtérülés számításához több üzleti adatot is figyelembe kell venni. Pontos számításokat csak a komplett analízis alapján lehet elvégezni. Azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy a megtérülés általában 6 hónap és kettő év közé szokott esni, tehát a raktárirányítási rendszer bevezetése a jól és viszonylag gyorsan megtérülő beruházások közé tartozik.

A cikksorozat következő részében megvizsgáljuk, hogy hogyan érdemes bevezetni egy WMS rendszert.

2017-07-18
Címkék mobil adatgyűjtő, RFID, vonalkód

Generic selectors
Csak pontos kifejezés
Keresés címekben
Keresés tartalmakban
Keresés bejegyzésekben
Keresés oldalakon
Keresés termékek között

Továbbiak...

Bemutatkozunk

1998 óta foglalkozunk raktári rendszerek, RFID rendszerek hardver és szoftver elemeinek forgalmazásával és a rendszer felállításához kapcsolódó szaktanácsadással.
Tovább

Tekintse meg termékeinket!

  • Árellenőrző (3)
  • Blokknyomtató (11)
  • Címkenyomtatás (78)
  • Kártyanyomtatás (11)
  • Kifutott termékek (72)
  • Mobil adatgyűjtő terminál (56)
  • RFID (18)
  • Vonalkód minősítő eszköz (3)
  • Vonalkódolvasó (67)
  • WLAN (2)

Címkefelhő írásainkból

adatgyűjtő címke címkenyomtató ipar 4.0 kártyanyomtató leltár mobil adatgyűjtő RFID RFID adatgyűjtés RFID használata RFID tag RFID technológia TCO termék nyomonkövetés vonalkód vonalkódolvasó WLAN

Vonalkód Centrum Kft.

Vonalkód és RFID rendszereket tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk 1998-óta. A piacon jelenlévő, világszerte meghatározó vonalkódolvasó, címkenyomtató, ipari PDA, vonalkódos adatgyűjtő, WLAN, RFID és kártyanyomtató gyártók termékeit nem csak forgalmazzuk, hanem szerviz szolgáltatással és mérnöki tanácsadással is támogatjuk.

Impresszum

Felhasználási feltételek

Adatvédelmi nyilatkozat

Cookie (süti) szabályzat

Hasznos cikkek

  • Olcsó címke – a gazdaságos címkézés alapjai
  • Bio termékek RFID nyomonkövetése
  • Raktárirányítás – kinek van rá szüksége?
  • Mobil adatgyűjtő üzemeltetés – szempontok a választáshoz
  • RFID rendszerek – helymeghatározás épületen belül

Esettanulmányok

  • Autó alkatrészek címkézése
  • Jegynyomtatás a Cinema Citynél
  • Szövetbanki címkék nyomtatása
  • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
  • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel

Elérhetőségeink

Budapesti bemutató terem és szerviz

1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 43-51.
Telefon: +36 1 433-2652, +36 1 433-2653
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Csütörtök: 8-16.30
Péntek: 8-14

Szegedi bemutató terem és szerviz

6724 Szeged, Pulz utca 46.
Telefon: +36 62 432-628, +36 62 425-236
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Péntek: 8-16

© vonalkodcentrum.hu 2021 Készítette: sikermarketing.hu a Dispatch sablon felhasználásával.

X
Ez az oldal sütiket használ További információk