Skip to content

Szlogen

Vonalkód és RFID megoldások

Nyitvatartás


Budapest H-CS: 8-16.30, P: 8-14
Szeged H-P: 8-16

Elérhetőség


Írjon nekünk:
info@vonalkodcentrum.hu

Telefon


Budapest : +36 1 433-2652
Szeged : +36 62 432-628

Vonalkód Centrum

Primary Navigation Menu

Menu
BezárMenü
  • Megoldások
    • Szolgáltatóipar – egészségügy
      • inVentory – tárgyi eszköz leltár
      • Mobil jegyértékesítés
      • RFID mosodai rendszer
    • Ipar – feldolgozóipar
      • Gyártási termeléskövetés
      • Termeléskövetés ISO 22000 alapokon
    • Kereskedelem
      • SFA – mobil értékesítés
      • Vonalkódos kereskedelmi rendszer
      • RFID áru nyomonkövetés – stock monitoring
    • Raktár – logisztika
      • InfoScan – vonalkódos raktár
      • WMS – raktárirányítás
    • Rendezvény menedzsment
      • eRegistrator – online jegyértékesítés
      • Rendezvény beléptetés
  • Termékek
    • Vonalkódolvasó
      • Kézi vezetékes
      • Vezeték nélküli
      • Memóriás
      • FIX - beépíthető
    • Címkenyomtatás
      • Címkenyomtató
      • Címketervező szoftver
      • Címke - etikett
      • Címkenyomtató festékszalag
    • RFID
      • RFID adatgyűjtő
      • RFID nyomtató
      • RFID olvasó
      • RFID tag
    • Mobil adatgyűjtő terminál
      • Ipari vonalkódos adatgyűjtő
      • Ipari mobiltelefon - ipari PDA
      • Ipari tablet - ipari laptop
      • Járműfedélzeti terminál
    • Kártyanyomtatás
      • Kártyanyomtató
      • Kártyatervező szoftver
      • Kártya és festékszalag
    • WLAN
    • Árellenőrző
    • Blokknyomtató
    • Vonalkód minősítő eszköz
  • Szolgáltatások
    • Bérnyomtatás
      • Címke nyomtatás
      • Kártya nyomtatás
    • Címkenyomtatás beruházás nélkül – OnSite Label Service program
    • Egyéb szolgáltatások
      • Eszköz bérbeadás
      • Finanszírozási lehetőségek
      • Leltározás, leltárfelvétel, kiértékelés
    • Egyedi alkalmazás fejlesztés
      • Címkenyomtató alkalmazás fejlesztése
      • Egyedi alkalmazások mobil eszközökre
      • RFID alkalmazás fejlesztése
      • Rendszerintegráció
    • WLAN szolgáltatások
      • Helyszíni rádiós mérés – site survey
      • WLAN hálózat építés
      • WLAN rendszergazdai oktatás
      • Egyéb WLAN szolgáltatások
    • Szerviz – üzemeltetés
      • Casio szerviz – üzemeltetés
      • Citizen szerviz – üzemeltetés
      • Datacard szerviz – üzemeltetés
      • Getac szerviz – üzemeltetés
      • Honeywell és Intermec szerviz – üzemeltetés
      • Nordic ID szerviz – üzemeltetés
      • Zebra szerviz – üzemeltetés
  • Tanácsadás
  • Tudástár
    • Esettanulmányok

      • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
      • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
      • Autó alkatrészek címkézése
      • Szövetbanki címkék nyomtatása
      • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

      Összes esettanulmány

    • Hasznos cikkek

      • RFID és az Ipar 4.0 – trendek az iparban és logisztikában
      • RFID a kereskedelemben – a webrooming jelenség
      • ERP rendszer bevezetése – vonalkód és RFID a gyakorlatban
      • Automatikus azonosítás – vonalkód vagy RFID?
      • RFID olvasás fém és folyadék környezetében

      Összes cikk

    • Hírek

      • Új 4G LTE képes ipari mobiltelefon a Casiotól
      • Androidos ZEBRA (Symbol) mobil eszközök hamarosan
      • Fontos figyelmeztetés!
      • Címkenyomtatás beruházás nélkül – új szolgáltatás a piacon
      • Nordic ID AR52 – új RFID területolvasó

      Összes hír

  • Rólunk
    • Cégbemutatás
    • Referenciáink
  • Kapcsolat
    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

Mobil adatgyűjtő üzemeltetés – szempontok a választáshoz

Mobil adatgyűjtő üzemeltetés – szempontok a választáshoz

A megfelelő vonalkódos adatgyűjtő kiválasztása és megvásárlása csak az első lépcső. Az üzemeltetés az egyik legfontosabb informatikai feladat, melyet már a beruházás tervezésekor figyelembe kell vennünk. De mire kell figyelnünk?

A vonalkódos adatgyűjtő kiválasztása előtt az üzemeltetési költségeket is vegyük vizsgálat alá. Az adatgyűjtő beszerzési ára és az üzemeltetési költségek együttesen fogják meghatározni a teljes költségünket, így a beruházás megtérülését (ROI) is.

Vonalkódos adatgyűjtő – garancia, jótállás

Jótállás csak a garanciális hibára vonatkozik

Az új adatgyűjtők vásárlása esetén bizonyos ideig – általában egy évig, bizonyos márkák hosszabb ideig – a gyártók szavatolnak azért, hogy az általuk gyártott termék gyártási hibától mentes. Ez valóban megnyugtató és a hosszabb garancia idő bizalmat ébreszt bennünk a termék iránt. De nyugodtan alhatunk-e, ha az általunk választott adatgyűjtő gyártói nagyvonalúan hosszabb garanciát vállaltak?

A garancia a jellegéből fakadóan a gyártási hibákból eredő meghibásodásokra jelent fedezetet, azok elhárításában számíthatunk rá, hogy nem lesznek extra költségeink az üzemeltetésben.

javítás ideje

Lényeges kérdés, hogy nem várt meghibásodás esetén mennyi idő alatt kaphatjuk vissza a megjavított készüléket? Ameddig az adatgyűjtő szervizben van, ki kell vonnunk a termelésből, ezért mindenféleképpen járjunk utána, hogy ilyen esetekben mi fog történni. Legjobb, ha az adott szállító helyben rendelkezik szervizzel, így lerövidülhet a javításra fordított idő.

cserekészülék?

Manapság legtöbb gyártó ragaszkodik hozzá, hogy saját gyári technológiával javítsa a garancia időben az eszközöket, ezért nem ritka, hogy a meghibásodott eszközt külföldre kell szállítani.  Ilyenkor jöhet jól, ha a szállító cserekészüléket tud nekünk biztosítani a javítás idejére. Erről mindenképpen előzetesen egyezzünk meg az adott szállítóval, hiszen ez egy olyan többletszolgáltatás, melyre nem kötelezi a szállítókat törvény.

garanciakezelés ideje?

Az adatgyűjtő  beszerzési ára mellett tehát vizsgáljuk meg a garanciális feltételeket. Az adott szállító hogyan kezeli a garanciális ügyeket, milyen átfutási időkkel számolhatunk egy esetleges meghibásodás esetén?

Elérhető-e cserekészülék a javítás idejére, ha igen milyen költséggel juthatunk hozzá? A termelésből való kiesés adott helyzetben nagyobb veszteségeket okozhat nekünk. Nagyobbat, mint amennyit megtakarítottunk azzal, hogy egy olcsóbb szállítót választottunk, aki esetleg nem tud a garanciakezelésben olyan hatékony megoldást kínálni, mint egy versenytársa.

Vonalkódos adatgyűjtő – üzemeltetési kérdések

Ipari adatgyűjtő is megsérülhet mostoha környezetben

Az ipari adatgyűjtő mostoha körülmények közötti üzemelésre lett tervezve. Ennek ellenére szélsőséges behatások érhetik , melyek meghibásodásokhoz vezethetnek.

Egy szerencsétlen leejtés (például egy éles tárgyra) könnyen az adatgyűjtő kijelzőjének sérülését okozhatja. Az éveken át tartó folyamatos három műszakos „nyúzás” előbb-utóbb nyomot hagy a billentyűzeten, mely ezáltal cserére szorulhat.

Ezekkel a javításokkal számolnunk kell, mint felmerülő költségekkel. A beruházás tervezésekor az lenne a szerencsés, ha valami támpontot kapnánk arra nézve, hogy mennyi lesz ez a költség.

Ezt felismerve néhány vonalkódos adatgyűjtő szállító és gyártó kínál olyan átalánydíjas szolgáltatást, mely mindezekre a kiadásokra fedezetet nyújt. Ezeknek a nagy előnyük, hogy kiszámíthatóvá és tervezhetővé teszik az üzemeltetési költségeket.

Érdeklődjük meg a kiszemelt szállítóknál, hogy van-e lehetőség ilyen üzemeltetési szolgáltatás igénybevételére. Amennyiben van rá lehetőség, akkor érdemes fontolóra vennünk, hogy éljünk ezekkel a lehetőségekkel. Ezek költsége az mellett, hogy tervezhető kiadást jelent, általában alatta marad az esetleges esetenként fizetendő javítási díjaknak.

Vonalkódos adatgyűjtő konfigurációja – képes-e követni a változó igényeket?

Nagyon fontos kérdés, hogy utólagosan van-e lehetőség az adatgyűjtő konfigurációjának a változtatására. Az igények változásával (pl áttérünk WLAN-ról 3G-re) az eszközök élettartama alatt szükséges lehet, hogy módosítsuk a konfigurációt.

Szerencsére egyre több vonalkódos adatgyűjtő van a piacon, melyet utólagosan is bővíthetünk, vagy módosíthatunk. Ha ez szükségessé válik, és nem jól választottunk, akkor bizonyos adatgyűjtő típusoknál a teljes eszközparkot cserélnünk kell idő előtt. Ha jól választottunk adatgyűjtőt, akkor elegendő például egy kártyát kicserélni.

Költségek tekintetében mondanunk sem kell, az utóbbi sokkal kedvezőbb. Ha ennek lehetősége felmerülhet az elkövetkezendő 3-5 évben, akkor fontoljuk meg a bővíthető/módosítható adatgyűjtő típusok beszerzését, akár magasabb beszerzési ár mellett is!

Ne feledjük, hogy a teljes élettartam költség egyenlő lesz a beszerzési ár és a teljes élettartam alatt kifizetett javítási és karbantartási költségekkel! Ennek tudatában vizsgáljuk meg beruházásunk megtérülését, ne csak a beszerzési árat vegyük figyelembe. Ha így teszünk, elkerülhetjük azt, hogy az első pillantásra kedvezőbbnek tűnő választás a későbbiekben drágábbnak bizonyuljon.

Adatgyűjtő üzemeltetés – csökkentsük az informatikai költségeket!

Egy vonalkódos adatgyűjtő rendszer üzemeltetése napi szinten emberi erőforrásokat köt le. Ezért egyáltalán nem mellékes szempont, hogy mennyi időt kell fenntartásra fordítani.

Ennek költségei jól mérhetőek a munkabérekben illetve a külső cégnek kifizetett szolgáltatási díjakban. A hatékonyság több szempontból is kívánatos, hiszen az adatgyűjtők átparaméterezése, vagy új szoftver telepítése óhatatlanul leállással jár együtt.

Nem mindegy tehát, hogy mennyi időt kell erre fordítanunk. Egy szoftver telepítése általában nem igényel sok időt, viszont ha nagy számú adatgyűjtőt üzemeltetünk, akkor akár napokba is telhet, mire minden adatgyűjtőt megfelelően telepítünk.

Egyes gyártók elérhetővé tesznek távoli menedzsment szoftvereket. Ezek segítségével akár fizikailag egymástól távol lévő adatgyűjtőkön is egyszerre állíthatunk paramétereket, vagy telepíthetünk rájuk szoftvereket. Ezeket általában „remote management” szoftvereknek nevezzük idegen kifejezéssel, és gyártónként különféle feltételek mellett juthatunk hozzá.

Ha nagy adatgyűjtő „flottát” üzemeltetünk, esetleg sok telephelyünk van, akkor érdemes ezeknek a beszerzését fontolóra venni, mert a megtakarítások gyorsan meghaladják a beszerzésükre fordított összeget. Nem beszélve arról, hogy egy szoftver váltás esetén, melyet ráadásul egyetlen éjszaka alatt kellene végrehajtani különböző telephelyeken, másként nem is tudnánk kivitelezni.

Vizsgáljuk meg, hogy az egyes szállítók, vagy gyártók milyen szoftveres támogatást biztosítanak a mobil adatgyűjtőkhöz, melyekkel csökkenthetjük az üzemeltetési költségeket.

A beruházás tervezésekor, a megfelelő adatgyűjtő kiválasztásakor a fenti szempontokat is mérlegeljük! Ha így teszünk, még egy csapdát sikeresen kikerülünk.

2017-07-18
Címkék adatgyűjtő, mobil adatgyűjtő, TCO

Generic selectors
Csak pontos kifejezés
Keresés címekben
Keresés tartalmakban
Keresés bejegyzésekben
Keresés oldalakon
Keresés termékek között

Továbbiak...

Bemutatkozunk

1998 óta foglalkozunk raktári rendszerek, RFID rendszerek hardver és szoftver elemeinek forgalmazásával és a rendszer felállításához kapcsolódó szaktanácsadással.
Tovább

Tekintse meg termékeinket!

  • Árellenőrző (3)
  • Blokknyomtató (11)
  • Címkenyomtatás (78)
  • Kártyanyomtatás (11)
  • Kifutott termékek (72)
  • Mobil adatgyűjtő terminál (56)
  • RFID (18)
  • Vonalkód minősítő eszköz (3)
  • Vonalkódolvasó (67)
  • WLAN (2)

Címkefelhő írásainkból

adatgyűjtő címke címkenyomtató ipar 4.0 kártyanyomtató leltár mobil adatgyűjtő RFID RFID adatgyűjtés RFID használata RFID tag RFID technológia TCO termék nyomonkövetés vonalkód vonalkódolvasó WLAN

Vonalkód Centrum Kft.

Vonalkód és RFID rendszereket tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk 1998-óta. A piacon jelenlévő, világszerte meghatározó vonalkódolvasó, címkenyomtató, ipari PDA, vonalkódos adatgyűjtő, WLAN, RFID és kártyanyomtató gyártók termékeit nem csak forgalmazzuk, hanem szerviz szolgáltatással és mérnöki tanácsadással is támogatjuk.

Impresszum

Felhasználási feltételek

Adatvédelmi nyilatkozat

Cookie (süti) szabályzat

Hasznos cikkek

  • Mobil adatgyűjtő szoftver – hogyan válasszunk?
  • RFID fejlődése – múlt és jelen
  • Raktári rendszer alapjai
  • Raktárirányítás – kinek van rá szüksége?
  • Speciális címke, etikett – mire használjuk?

Esettanulmányok

  • Szövetbanki címkék nyomtatása
  • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
  • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
  • Autó alkatrészek címkézése
  • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

Elérhetőségeink

Budapesti bemutató terem és szerviz

1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 43-51.
Telefon: +36 1 433-2652, +36 1 433-2653
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Csütörtök: 8-16.30
Péntek: 8-14

Szegedi bemutató terem és szerviz

6724 Szeged, Pulz utca 46.
Telefon: +36 62 432-628, +36 62 425-236
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Péntek: 8-16

© vonalkodcentrum.hu 2021 Készítette: sikermarketing.hu a Dispatch sablon felhasználásával.

X
Ez az oldal sütiket használ További információk