Skip to content

Szlogen

Vonalkód és RFID megoldások

Nyitvatartás


Budapest H-CS: 8-16.30, P: 8-14
Szeged H-P: 8-16

Elérhetőség


Írjon nekünk:
info@vonalkodcentrum.hu

Telefon


Budapest : +36 1 433-2652
Szeged : +36 62 432-628

Vonalkód Centrum

Primary Navigation Menu

Menu
BezárMenü
  • Megoldások
    • Szolgáltatóipar – egészségügy
      • inVentory – tárgyi eszköz leltár
      • Mobil jegyértékesítés
      • RFID mosodai rendszer
    • Ipar – feldolgozóipar
      • Gyártási termeléskövetés
      • Termeléskövetés ISO 22000 alapokon
    • Kereskedelem
      • SFA – mobil értékesítés
      • Vonalkódos kereskedelmi rendszer
      • RFID áru nyomonkövetés – stock monitoring
    • Raktár – logisztika
      • InfoScan – vonalkódos raktár
      • WMS – raktárirányítás
    • Rendezvény menedzsment
      • eRegistrator – online jegyértékesítés
      • Rendezvény beléptetés
  • Termékek
    • Vonalkódolvasó
      • Kézi vezetékes
      • Vezeték nélküli
      • Memóriás
      • FIX - beépíthető
    • Címkenyomtatás
      • Címkenyomtató
      • Címketervező szoftver
      • Címke - etikett
      • Címkenyomtató festékszalag
    • RFID
      • RFID adatgyűjtő
      • RFID nyomtató
      • RFID olvasó
      • RFID tag
    • Mobil adatgyűjtő terminál
      • Ipari vonalkódos adatgyűjtő
      • Ipari mobiltelefon - ipari PDA
      • Ipari tablet - ipari laptop
      • Járműfedélzeti terminál
    • Kártyanyomtatás
      • Kártyanyomtató
      • Kártyatervező szoftver
      • Kártya és festékszalag
    • WLAN
    • Árellenőrző
    • Blokknyomtató
    • Vonalkód minősítő eszköz
  • Szolgáltatások
    • Bérnyomtatás
      • Címke nyomtatás
      • Kártya nyomtatás
    • Címkenyomtatás beruházás nélkül – OnSite Label Service program
    • Egyéb szolgáltatások
      • Eszköz bérbeadás
      • Finanszírozási lehetőségek
      • Leltározás, leltárfelvétel, kiértékelés
    • Egyedi alkalmazás fejlesztés
      • Címkenyomtató alkalmazás fejlesztése
      • Egyedi alkalmazások mobil eszközökre
      • RFID alkalmazás fejlesztése
      • Rendszerintegráció
    • WLAN szolgáltatások
      • Helyszíni rádiós mérés – site survey
      • WLAN hálózat építés
      • WLAN rendszergazdai oktatás
      • Egyéb WLAN szolgáltatások
    • Szerviz – üzemeltetés
      • Casio szerviz – üzemeltetés
      • Citizen szerviz – üzemeltetés
      • Datacard szerviz – üzemeltetés
      • Getac szerviz – üzemeltetés
      • Honeywell és Intermec szerviz – üzemeltetés
      • Nordic ID szerviz – üzemeltetés
      • Zebra szerviz – üzemeltetés
  • Tanácsadás
  • Tudástár
    • Esettanulmányok

      • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
      • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
      • Autó alkatrészek címkézése
      • Szövetbanki címkék nyomtatása
      • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

      Összes esettanulmány

    • Hasznos cikkek

      • RFID és az Ipar 4.0 – trendek az iparban és logisztikában
      • RFID a kereskedelemben – a webrooming jelenség
      • ERP rendszer bevezetése – vonalkód és RFID a gyakorlatban
      • Automatikus azonosítás – vonalkód vagy RFID?
      • RFID olvasás fém és folyadék környezetében

      Összes cikk

    • Hírek

      • Új 4G LTE képes ipari mobiltelefon a Casiotól
      • Androidos ZEBRA (Symbol) mobil eszközök hamarosan
      • Fontos figyelmeztetés!
      • Címkenyomtatás beruházás nélkül – új szolgáltatás a piacon
      • Nordic ID AR52 – új RFID területolvasó

      Összes hír

  • Rólunk
    • Cégbemutatás
    • Referenciáink
  • Kapcsolat
    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

RFID kapu – hol és mire használják?

RFID kapu – hol és mire használják?

Az RFID kapu széleskörűen használható a logisztikai folyamatokban, raktár menedzsment, személy be- és kiléptető rendszerek vagy akár a kereskedelem területén. Ez a cikk az RFID kapu használhatóságának sokoldalúságát és főbb felhasználási területeit mutatja be.

Hogyan működik az RFID kapu?

RFID kapu a gyártósoron

Az RFID kapu a gyakorlatban egy fizikai kapu (áru, személyek, objektumok ki- és belépési pontja) valamint az ide fixen telepített RFID olvasó és antenna vagy antennák összességét jelenti. Az RFID kapu leolvassa az összes – rajta áthaladó – RFID tag azonosítóját és további feldolgozásra továbbítja a háttérrendszer felé. A technológia működése hasonlatos az RFID olvasóval szerelt mobil terminálok esetében alkalmazottal. A lényeges különbség abból ered, hogy egyáltalán nem igényel emberi közbeavatkozást a leolvasás folyamata, minden olyan azonosító leolvasásra kerül, mely áthalad az antennák „hatósugarán”.

Az emberi beavatkozás hiánya rendkívül gyorssá, megbízhatóvá, költséghatékonnyá és pontossá teszi az azonosítás folyamatát, azonban éppen ebből fakadóan RFID kapu megtervezése, telepítése és rendszerbe integrálása nagy körültekintést és szakértelmet követel meg. Az RFID kapu alkalmazása az egész ellátási láncban és más területeken is elősegíti az azonosítási feladatok és adatgyűjtés automatizálását.

Az RFID kapuval leggyakrabban támogatott feladatok

  • Termékek RFID tag-el történt ellátottságának ellenőrzése csomagolást követően.
  • Termelésből kikerült áru mennyiségi ellenőrzése (készre jelentés, termeléskövetés).
  • Áru beérkeztetés és kiadás raktárakból.
  • Áru vagy személyek mozgásának nyomon követése egy adott épületben (melyik kapukon haladt át).
  • Visszatérő göngyölegek (RTI) nyilvántartása és életciklusának figyelése.
  • Kereskedelemben árukiadás a raktárból az eladótérbe.
  • Áru és vagyonvédelmi feladatok a kereskedelemben (kifizették-e az adott árut a kasszánál, hatástalanították-e az RFID tag-et).
  • Személy be és kiléptetés, jogosultság ellenőrzés, munkaidő nyilvántartás.

RFID kapu a raktárban

A raktárban az RFID kapu feladata, hogy minden olyan azonosító tag adatait beolvassa, mely azon a kapun vagy folyosón áthalad, ahová fizikailag telepítve van.

RFID kapu telepítési helye a raktárban

RFID kapu a raktárban

A raktárakban jellemzően az áru ki- és belépési pontjaira telepítjük az RFID kapukat. Nagyobb raktárakban sok különböző pontra kell RFID kaput telepíteni annak érdekében, hogy az áru mozgásának minden lehetséges útját „lefedjük”. Ezek jellemzően a kamionok be- és kirakodó kapui (loading dock), de akár szükséges lehet a raktár és komissiózó terület között is RFID kapu telepítésére. Ezeken a helyeken jellemzően a „nem kiadható vagy karanténozott áruk” előzetes kiszűrésére vagy a komissiózó terület megfelelő töltöttségének ellenőrzésére használjuk.

Az RFID kapu által leolvasott azonosítók adatait a háttérrendszer (WMS szoftver, ERP, stb) segítségével felhasználhatjuk arra is, hogy visszajelzést adjunk a rakodást végző személynek a szükséges teendőkről például egy monitoron, vagy akár csak egy kigyulladó piros lámpán keresztül. (például meghaladta a maximális rakodási súlyt, nem volt megfelelő az olvasás, újra át kell haladni a targoncával az RFID kapun, stb)

Az RFID kapu segítségével tipikusan kiszűrhető esetek

  • Hiányzik tétel a raklapról (nincs minden komissiózott tétel a raklapon).
  • Nem megfelelő tétel van a raklapon.
  • Nem kiadható áru van a raklapon (például az áru karanténozott, vagy a termék még nem ment át a kötelező minőségellenőrzésen, a termék szavatossági ideje nem felel meg a megrendelő elvárásainak, stb.).
  • Olyan termék van a rakatban, melyet az ellátási lánc valamely szereplője visszahívott (hibás termék).

Összegezve az RFID kapu segítségével a megfelelő termék, megfelelő mennyiségben, a megfelelő időben a megfelelő helyre lesz kiszállítva a raktárból.

Az RFID kapu használata gyorsítja a raktár működését, minimalizálja az emberi beavatkozás szükségességét. Valós idejű adatokat szolgáltat a raktárkészletről és a rakodás menetéről, növeli a raktár áteresztő képességét.

RFID kapu a kereskedelemben

A kereskedelemben az áru beérkezésétől a polcra jutásig eltelt idő kritikus abból a szempontból, hogy a vásárló csak a polcon lévő terméket tudja megvásárolni. Jogos elvárás tehát, hogy az áru a lehető legrövidebb időn belül a polcra és onnan a vásárló kosarába kerüljön.

Az RFID kapu használati területei a kereskedelemben

  1. áruátvétel
  2. áruvédelem

Az RFID kapu jelentősen lerövidíti az áruátvétel idejét. A kapun való áthaladással egyidejűleg megtörténik az „átvett áru megszámolása”. A rendelés alapján kimutathatóak azonnal az eltérések (nem azt az árut kaptuk, vagy nem abban a mennyiségben, mint a szállítólevélen / megrendelésen szerepel) és megtehetők a szükséges lépések. Egyezés esetén az áru azonnal készletre vehető, nem szükséges megbontani minden rakatot vagy dobozt, és kézzel megszámolni az árut.

Az RFID kapuval támogatott áruátvétel ideje 85%-al alacsonyabb a vonalkódos mobil adatgyűjtővel történő átvételnél. (a papír-ceruza módszerről nem is beszélve)

Az RFID kapu használható áruvédelmi feladatokra is, kiváltva ezzel a hagyományos EAS rendszereket. A pénztárnál lehetőség van az RFID tag hatástalanítására miután kifizette a vásárló a terméket, így a kijárat előtt elhelyezett RFID kapuval risztható a biztonsági szolgálat, amennyiben a vásárlónál aktív tag-et tartalmazó termék van.

RFID kapu a munkavédelemben

Az iparban és az építőiparban sok olyan munkaterület van, ahol speciális munkavédelmi felszerelést kell viselnie a dolgozóknak (sisak, hallásvédő, szemüveg, stb) vagy a területre belépő látogatóknak. Bár ezt a munkáltató különféle szabályzatokban lefekteti és biztosítja a dolgozó számára ezen eszközöket, mégis nehéz rendszeresen ellenőrizni ezek használatát.

A munkaterületre vezető belépési ponton elhelyezett RFID kapuval leolvasható a védőfelszerelés azonosítója, és amennyiben a belépni kívánó személy nem rendelkezik ezekkel, megtagadható a belépés. (fény és hangjelzés, vagy forgókapu blokkolása) Az RFID azonosítókkal ezen túlmenően nyilvántarthatók ezek a – nem egyszer igen költséges – felszerelések és követhető a „kihordási idejük” is.

Az RFID kapu segítségével nyilvántartható a védett területen tartózkodó dolgozók létszáma és személyazonossága is (dolgozói kártya), így egy esetlegesen bekövetkező baleset esetén ismert a mentendő személyek száma és tartózkodási helyük is.

RFID kapu a csomaglogisztikában

RFID reptéri csomagazonosító

Az automatizált csomagválogató és csomagirányító rendszerek tervezésében nagy kihívást jelent, hogy kis túlzással a 10X10 cm-es kiscsomagtól az elefántig bármilyen formájú és méretű csomag előfordulhat. A hagyományos vonalkód alapú csomag azonosítókat nehéz úgy elhelyezni, hogy azokat a fixen telepített vonalkód olvasók biztosan el tudják olvasni, amikor az futószalagon elhalad előttük.

A rádiófrekvenciás azonosítás nem igényel optikai rálátást az azonosítóra, így érdektelen, hogy éppen hol helyezzük el a csomagon (lehet akár a doboz belsejében is).

Az RFID kapu leolvassa a csomag azonosítóját, és a válogató gépsor ennek megfelelően tudja irányítani, hogy melyik pályán haladjon tovább az adott csomag. Pár éve például az amszterdami Sciphol repülőtér tért át RFID poggyász azonosítókra, azóta emberi közbeavatkozás nélkül, gyakorlatilag minimális tévedési lehetőség mellett jutnak fel a poggyászaink a megfelelő járatra.

Ebben a cikkben csak egy vékony szeletét ismertettük az RFID kapu alkalmazási lehetőségének, melynek segítségével számos más területen is kiváló eredményeket érhetünk el.

Összefoglalva érdemes az RFID azonosítás és az RFID kapuk alkalmazhatóságát számításba vennünk, ha olyan megoldást szeretnénk építeni, ahol:

  • nagy mennyiségű azonosítót,
  • rövid idő alatt,
  • tévedésmentesen,
  • emberi beavatkozás minimalizálásával / mellőzésével
  • lehető legnagyobb automatizálás mellett

szeretnénk beolvasni, és adatokat valós időben akarjuk továbbítani más rendszer felé további feldolgozásra, vagy automata berendezés vezérlésére szeretnénk használni.

2017-07-18
Címkék RFID, RFID használata, RFID technológia

Generic selectors
Csak pontos kifejezés
Keresés címekben
Keresés tartalmakban
Keresés bejegyzésekben
Keresés oldalakon
Keresés termékek között

Továbbiak...

Bemutatkozunk

1998 óta foglalkozunk raktári rendszerek, RFID rendszerek hardver és szoftver elemeinek forgalmazásával és a rendszer felállításához kapcsolódó szaktanácsadással.
Tovább

Tekintse meg termékeinket!

  • Árellenőrző (3)
  • Blokknyomtató (11)
  • Címkenyomtatás (78)
  • Kártyanyomtatás (11)
  • Kifutott termékek (72)
  • Mobil adatgyűjtő terminál (56)
  • RFID (18)
  • Vonalkód minősítő eszköz (3)
  • Vonalkódolvasó (67)
  • WLAN (2)

Címkefelhő írásainkból

adatgyűjtő címke címkenyomtató ipar 4.0 kártyanyomtató leltár mobil adatgyűjtő RFID RFID adatgyűjtés RFID használata RFID tag RFID technológia TCO termék nyomonkövetés vonalkód vonalkódolvasó WLAN

Vonalkód Centrum Kft.

Vonalkód és RFID rendszereket tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk 1998-óta. A piacon jelenlévő, világszerte meghatározó vonalkódolvasó, címkenyomtató, ipari PDA, vonalkódos adatgyűjtő, WLAN, RFID és kártyanyomtató gyártók termékeit nem csak forgalmazzuk, hanem szerviz szolgáltatással és mérnöki tanácsadással is támogatjuk.

Impresszum

Felhasználási feltételek

Adatvédelmi nyilatkozat

Cookie (süti) szabályzat

Hasznos cikkek

  • RFID az ellátási láncban – mobil adatgyűjtő vagy fix antenna?
  • Mobil adatgyűjtő szoftver – hogyan válasszunk?
  • Vonalkódolvasó választása. Hogyan válasszak vonalkódolvasót?
  • Mobil adatgyűjtő választása – 5 fontos szempont
  • WING Expresszel profi WLAN gazdaságosan

Esettanulmányok

  • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
  • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
  • Szövetbanki címkék nyomtatása
  • Autó alkatrészek címkézése
  • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

Elérhetőségeink

Budapesti bemutató terem és szerviz

1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 43-51.
Telefon: +36 1 433-2652, +36 1 433-2653
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Csütörtök: 8-16.30
Péntek: 8-14

Szegedi bemutató terem és szerviz

6724 Szeged, Pulz utca 46.
Telefon: +36 62 432-628, +36 62 425-236
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Péntek: 8-16

© vonalkodcentrum.hu 2021 Készítette: sikermarketing.hu a Dispatch sablon felhasználásával.

X
Ez az oldal sütiket használ További információk