Skip to content

Szlogen

Vonalkód és RFID megoldások

Nyitvatartás


Budapest H-CS: 8-16.30, P: 8-14
Szeged H-P: 8-16

Elérhetőség


Írjon nekünk:
info@vonalkodcentrum.hu

Telefon


Budapest : +36 1 433-2652
Szeged : +36 62 432-628

Vonalkód Centrum

Primary Navigation Menu

Menu
BezárMenü
  • Megoldások
    • Szolgáltatóipar – egészségügy
      • inVentory – tárgyi eszköz leltár
      • Mobil jegyértékesítés
      • RFID mosodai rendszer
    • Ipar – feldolgozóipar
      • Gyártási termeléskövetés
      • Termeléskövetés ISO 22000 alapokon
    • Kereskedelem
      • SFA – mobil értékesítés
      • Vonalkódos kereskedelmi rendszer
      • RFID áru nyomonkövetés – stock monitoring
    • Raktár – logisztika
      • InfoScan – vonalkódos raktár
      • WMS – raktárirányítás
    • Rendezvény menedzsment
      • eRegistrator – online jegyértékesítés
      • Rendezvény beléptetés
  • Termékek
    • Vonalkódolvasó
      • Kézi vezetékes
      • Vezeték nélküli
      • Memóriás
      • FIX - beépíthető
    • Címkenyomtatás
      • Címkenyomtató
      • Címketervező szoftver
      • Címke - etikett
      • Címkenyomtató festékszalag
    • RFID
      • RFID adatgyűjtő
      • RFID nyomtató
      • RFID olvasó
      • RFID tag
    • Mobil adatgyűjtő terminál
      • Ipari vonalkódos adatgyűjtő
      • Ipari mobiltelefon - ipari PDA
      • Ipari tablet - ipari laptop
      • Járműfedélzeti terminál
    • Kártyanyomtatás
      • Kártyanyomtató
      • Kártyatervező szoftver
      • Kártya és festékszalag
    • WLAN
    • Árellenőrző
    • Blokknyomtató
    • Vonalkód minősítő eszköz
  • Szolgáltatások
    • Bérnyomtatás
      • Címke nyomtatás
      • Kártya nyomtatás
    • Címkenyomtatás beruházás nélkül – OnSite Label Service program
    • Egyéb szolgáltatások
      • Eszköz bérbeadás
      • Finanszírozási lehetőségek
      • Leltározás, leltárfelvétel, kiértékelés
    • Egyedi alkalmazás fejlesztés
      • Címkenyomtató alkalmazás fejlesztése
      • Egyedi alkalmazások mobil eszközökre
      • RFID alkalmazás fejlesztése
      • Rendszerintegráció
    • WLAN szolgáltatások
      • Helyszíni rádiós mérés – site survey
      • WLAN hálózat építés
      • WLAN rendszergazdai oktatás
      • Egyéb WLAN szolgáltatások
    • Szerviz – üzemeltetés
      • Casio szerviz – üzemeltetés
      • Citizen szerviz – üzemeltetés
      • Datacard szerviz – üzemeltetés
      • Getac szerviz – üzemeltetés
      • Honeywell és Intermec szerviz – üzemeltetés
      • Nordic ID szerviz – üzemeltetés
      • Zebra szerviz – üzemeltetés
  • Tanácsadás
  • Tudástár
    • Esettanulmányok

      • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
      • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
      • Autó alkatrészek címkézése
      • Szövetbanki címkék nyomtatása
      • Jegynyomtatás a Cinema Citynél

      Összes esettanulmány

    • Hasznos cikkek

      • RFID és az Ipar 4.0 – trendek az iparban és logisztikában
      • RFID a kereskedelemben – a webrooming jelenség
      • ERP rendszer bevezetése – vonalkód és RFID a gyakorlatban
      • Automatikus azonosítás – vonalkód vagy RFID?
      • RFID olvasás fém és folyadék környezetében

      Összes cikk

    • Hírek

      • Új 4G LTE képes ipari mobiltelefon a Casiotól
      • Androidos ZEBRA (Symbol) mobil eszközök hamarosan
      • Fontos figyelmeztetés!
      • Címkenyomtatás beruházás nélkül – új szolgáltatás a piacon
      • Nordic ID AR52 – új RFID területolvasó

      Összes hír

  • Rólunk
    • Cégbemutatás
    • Referenciáink
  • Kapcsolat
    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

    • Generic selectors
      Csak pontos kifejezés
      Keresés címekben
      Keresés tartalmakban
      Keresés bejegyzésekben
      Keresés oldalakon
      Keresés termékek között

      Továbbiak...

Raktári rendszer alapjai

Raktári rendszer alapjai

Főként a kkv szektor szereplői tanácstalanok abban a kérdésben, hogy szükséges –e raktárirányítási  rendszer bevezetése a vállalatnál? Kinek érdemes bevezetni egy vonalkódos vagy RFID azonosításon alapuló WMS (Warehouse Management System) rendszert? A cikksorozat első része az alapokat ismerteti.

A raktári folyamatokat tervezni kell

A jól működő raktár lelke a jól szabályozott raktári folyamatok mellett a felelősségi körök pontos kijelölése. E nélkül még a hagyományos „kockásfüzetes”, azaz papír alapú nyilvántartás mellett sem működhet hosszú távon egy raktár. Bármilyen furcsán is hangzik, ez még egy családi vállalkozás keretein belül működő mikro vállalkozás esetén is szükséges.

Mi a raktár feladata?

Erre tíz emberből kilenc azonnal és magabiztosan rávágja:  a megtermelt, eladásra váró árukészletek tárolása. A termelő vagy feldolgozó ipari szektorban tevékenykedőknek beugrik az is, hogy az alapanyagokat, félkész termékeket is a raktárban tárolják.

Leegyszerűsíthetjük ennyire a dolgot, de azért vegyük számba, hogy hétköznapi nyelven milyen folyamatok zajlanak egy raktárban, mi történik ott pontosan:

Áru átvétel

A beérkező (beszállítóktól vagy termelésből) termékek mennyiségi és esetenként minőségi átvétele. Az érkezett-e be, amit vártunk vagy a szállítólevélen szerepel? Ha lehetséges, akkor a minőség megfelelőségéről is dönthetünk. Gyakran ez nem lehetséges (pl. lefóliázott raklap vagy szemrevételezéssel nem végezhető el a minőségvizsgálat), és beérkezéskor csak a mennyiséget ellenőrizzük, a minősítés egy későbbi fázis.

Betárolás

A beérkeztetett árut a raktáron belül elhelyezzük a végleges vagy időleges tároló helyre (polcrendszer, tömbös tároló, tartály, stb.)

Áttárolás

Az árut a raktáron belül sok esetben másik tároló helyre kell átmozgatnunk, mert például csak ideiglenes tároló helyen helyeztük el, vagy helyet kell felszabadítanunk más termék számára.

Kiszedés – komissió

Vevői vagy termelési rendelés esetén a rendelés tételeinek mennyiségileg és cikk azonos „összeszedése” és előkészítése szállításra.

Természetesen nagyobb raktárakban ennél összetettebb folyamatok is zajlanak, azonban ez a négy alapművelet a legkisebb raktár esetében is mindennapos feladat. Ha jól belegondolunk – ha nem is tudatosan – de még egy háztartás kamrájában is ezeket a folyamatokat „menedzseljük” nap, mint nap.

A raktári folyamatok tervezésénél minimum ennek a négy alapműveletnek a mikéntjét és hogyanját kell megterveznünk a saját vállalatunk és raktárunk sajátosságaira szabva. (Ki és hogyan fogja végrehajtani?)

A raktár a logisztikai lánc része

A logisztika definíciója

A logisztika általánosan elfogadott definíciója: a megfelelő árut, a megfelelő időben eljuttatni a megfelelő vevőnek.

A raktár minden esetben a logisztikai lánc része, és mint ilyennek, a fenti törekvésnek kell maradéktalanul eleget tennie. Nézzük meg, hogyan!

A raktár a logisztikában

Ahhoz, hogy a vevő (vagy a termelés) pontosan azt kapja és olyan mennyiségben melyre szüksége van, azaz maradéktalanul ki tudjuk szolgálni a rendelést, az alábbi tényezőknek egyidejűleg teljesülnie kell:

  • a rendelésben szereplő terméknek a raktárban rendelkezésre kell állnia (megfelelő készlet szint),
  • a megfelelő terméket helyesen kell azonosítani (azt kapja, amit kért),
  • a terméket meg kell tudni találni a raktárban – a lehető legrövidebb idő alatt.

Jól működő raktárról akkor beszélhetünk, ha ezeket mindenkor és minden körülmények között teljesíteni tudja. Hogyan tud a raktár megfelelni ezeknek a kritériumoknak?

 

A jól működő raktár alapjai

Megfelelő készletszint

Vonalkódos vagy RFID azonosítás

A megfelelő készletszint beállítása hosszas modellezés és számítás alapján lehetséges, melynek során figyelembe kell venni a

  • gazdaságosságot (optimális készletszintet kell beállítani, a túlkészletezés költséges!)
  • a raktár méretkorlátait (mennyi hely áll rendelkezésre)
  • a szezonális sajátosságokat (az ideális készletszint nem egyenletes eloszlású időben)
  • a raktározott termék sajátosságait (pl. szavatossági idő, rövid életciklusú termékek, stb.)

Minden készlettervezés és menedzselés alapja azonban, hogy bárhol és bármikor valósidejű készletadatok álljanak rendelkezésre! Egy bizonyos raktár méret felett ez már csak informatikai háttérrel biztosítható, a „kockásfüzet” technológia nem alkalmas valósidejű készletadatok szolgáltatásához!

A termék azonosítása

Akkor tudjuk a rendelésben szereplő megfelelő cikket kiszedni, ha minden időben, tévedésmentesen és a lehető leggyorsabban tudjuk azonosítani. A termékek általában csomagolva vannak a raktárban, és ránézésre nehezen különböztethetők meg egymástól. Főként igaz ez az azonos termékek különféle változatai esetében. (pl. eltérő ízesítés, méret, stb.)

Az azonosítást segíthetjük feliratokkal, színkódokkal, stb. Azonban az emberi tényező mellőzésével/minimalizálásával érhetjük el a legjobb eredményt. A legelterjedtebb automatikus azonosítási technológia a vonalkód és RFID (rádiófrekvenciás azonosítás). Gyakorlatilag mindkét módszer tévedésmentes azonosítást tesz lehetővé!

Tárhelyek, avagy hol a termék?

Hiába vannak valós idejű készletadatok, ha nem, vagy csak nehezen találjuk meg a kívánt terméket a raktárban. Akkor szervezhető hatékonyan a raktári munka, ha komissiózandó terméket a leggyorsabban és a legrövidebb út bejárásával megtaláljuk.

A gyors megtalálást segíti, ha

  • dedikált tárhelyeket alakítunk ki: az adott terméket mindig pontosan ugyanoda tároljuk (ebben az esetben viszont sok lesz a kihasználatlan hely a raktárban),
  • A betárolás során rögzítjük, hogy az adott terméket melyik tárhelyre tároltuk be. (dinamikus, jó helykihasználás).

A folyamatok áttekintésével láthatjuk, hogy még egy „alap” raktár esetében is van tennivaló a tervezés és üzemeltetés során. Amennyiben a folyamatokat jól szervezik a raktárban, le vannak fektetve a szabályok és a felelősségi körök, egy jó vonalkódos vagy RFID raktárirányítási (WMS) rendszer sokat segíthet a hatékonyság növelésében, mert

  • pontos áruazonosítást tesz lehetővé,
  • pontos számlázás, szállítólevél,
  • valósidejű készletadatokat szolgáltat,
  • irányítja a raktári dolgozók munkáját, (dinamikus tárhely kezelés, irányított kiszedés, stb.)
  • csökkenti az adminisztrációs terheket (az adatokat ott rögzítem, ahol azok keletkeznek)
  • gyorsabb munkavégzést tesz lehetővé,
  • csökkenti az üzemeltetési kockázatokat. (nem egy személy tud mindent a raktárról)

 

A cikksorozat következő részében áttekintjük, hogy kinek érdemes fontolóra venni a vonalkódos raktári rendszer bevezetését.

2017-07-18
Címkék RFID, vonalkód

Generic selectors
Csak pontos kifejezés
Keresés címekben
Keresés tartalmakban
Keresés bejegyzésekben
Keresés oldalakon
Keresés termékek között

Továbbiak...

Bemutatkozunk

1998 óta foglalkozunk raktári rendszerek, RFID rendszerek hardver és szoftver elemeinek forgalmazásával és a rendszer felállításához kapcsolódó szaktanácsadással.
Tovább

Tekintse meg termékeinket!

  • Árellenőrző (3)
  • Blokknyomtató (11)
  • Címkenyomtatás (78)
  • Kártyanyomtatás (11)
  • Kifutott termékek (72)
  • Mobil adatgyűjtő terminál (56)
  • RFID (18)
  • Vonalkód minősítő eszköz (3)
  • Vonalkódolvasó (67)
  • WLAN (2)

Címkefelhő írásainkból

adatgyűjtő címke címkenyomtató ipar 4.0 kártyanyomtató leltár mobil adatgyűjtő RFID RFID adatgyűjtés RFID használata RFID tag RFID technológia TCO termék nyomonkövetés vonalkód vonalkódolvasó WLAN

Vonalkód Centrum Kft.

Vonalkód és RFID rendszereket tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk 1998-óta. A piacon jelenlévő, világszerte meghatározó vonalkódolvasó, címkenyomtató, ipari PDA, vonalkódos adatgyűjtő, WLAN, RFID és kártyanyomtató gyártók termékeit nem csak forgalmazzuk, hanem szerviz szolgáltatással és mérnöki tanácsadással is támogatjuk.

Impresszum

Felhasználási feltételek

Adatvédelmi nyilatkozat

Cookie (süti) szabályzat

Hasznos cikkek

  • RFID a kereskedelemben – a webrooming jelenség
  • RFID rendszer tervezése – költségei
  • RFID kapu – hol és mire használják?
  • RFID rendszerek – helymeghatározás épületen belül
  • Speciális címke, etikett – mire használjuk?

Esettanulmányok

  • Szegedi Vásár és Piac Kft. – vonalkódos helyjegy értékesítés
  • Hungaropharma Zrt. – vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel
  • Autó alkatrészek címkézése
  • Jegynyomtatás a Cinema Citynél
  • Szövetbanki címkék nyomtatása

Elérhetőségeink

Budapesti bemutató terem és szerviz

1105 Budapest, Kőrösi Csoma Sándor út 43-51.
Telefon: +36 1 433-2652, +36 1 433-2653
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Csütörtök: 8-16.30
Péntek: 8-14

Szegedi bemutató terem és szerviz

6724 Szeged, Pulz utca 46.
Telefon: +36 62 432-628, +36 62 425-236
e-mail: info@vonalkodcentrum.hu
Munkaidő:
Hétfő – Péntek: 8-16

© vonalkodcentrum.hu 2021 Készítette: sikermarketing.hu a Dispatch sablon felhasználásával.

X
Ez az oldal sütiket használ További információk